Mina dagar

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Therese Westman - 18 december 2009 11:43

Jag brukar alltid lämna lampan på toaletten tänd över natten, i fall att jag måste gå upp. Och just i natt så behövde jag det, men oj så svart det var. Jag tänkte att det kanske bara va nån säkring så jag gick och la mig igen. Men då väckaren ringde 05.10 så var det kolsvart ute och inne, så det var att börja leta efter tändaren. Strömmen for i hela Mellansel vid 03.00 i natt. Vi som just hade fått upp temeraturen inne. Men burr så kallt det är nu igen. Samt att vi hade ställt timern för motorvärmaren på bilen, men inte gick ju den inte. Det var bara att bylta på sig massvis med kläder och promenera till Hägglunds:) Det blev en riktigt frisk promenad. Jag va väl där så jag började jobba vid 06.00 Hägglunds och järnvägen har som en egen linje, så där fanns strömmen. Men då klockan blev 08.15 så for strömmen även där. Jag kan säga att det blev bäcksvart inne på verkstan. Vilken tur att jag hade fikarast så jag satt inne i matsalen, annars hade jag nog skitit på mig:P Den var väl borta i ca 1.5 timme.

Nu sitter jag hemma i det kalla huset och väntar på att det ska bli uppvärmt. Har satt i gång motorvärmaren så ska hämta Erik 12.30 när han slutar.

Det är roligt att snön ligger kvar men det behöver ju inte vara så här kallt!


I kväll vet jag inte om jag kankse far upp till morfar en snabbis, han fyller år i dag. 71 år.


Nä niu ska jag koka lite te:p

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards