Mina dagar

Alla inlägg under december 2010

Av Therese Westman - 29 december 2010 14:42

Julhelgen blev det mycket mat men gott var det också. Känner sig ganska mättad på julmat nu kan jag ju säga, ni vet inte hur gott det var med pyttipanna i måndags:P

julafton så for vi först upp till Lillemor och sedan vidare till Eriks syster. På juldagen så var vi i Gideå och hälsade på Håkan och hans lilla fina flicka:) Så söt! Jag och Erik var även ute och Brumma BR så skönt att man kunde vara ute och göra nånting utan att frysa ihjäl!


I veckan så jobbar jag och jag måste ju säga att det är väldigt effektiva dagar. Vi är två som jobbar på 1-2 barn, så jag måste ju säga att dagarna går inte såå himla fort. I går så öppnade jag och då var den 1 barn där, så jag tog frm tvn och satte på barnkanalen. Själv så hittade jag ett 500 bitars pussel som jag började med.

Har även jobbat i dag. Började 10.30 och barnen var inne på förskolan. Sedan så gick de hem 12, så jag var där med förskolebarnen, men de va så få, så de skickade hem mig. Men det gjorde inget för jag har kännt mig så tung i huvudet i dag.


Just nu sitter jag och fundera på vad vi ska äta till middag här i huset i dag, har kommit i en period där jag inte kan hitta på nått.


I morgon då jag slutar så ska jag in till stan en sväng igen och göra några ärenden, hade så ont i går så jag fick lov att åka hem. Systeryster ska nog följa med mig.


Nyårsafton firas hemma hos Emil och Emma i Gideå =)


Julklapparna som jag fick:


* Sovsäck

* Svampkniv

* tjocksockar

*Grytlappar

* Stövlar

* En Grön underställsjacka

* Ljuslyktor

* Ljusstakar

*Presentkort Gästgiveriet i Bredbyn ( Eriks med)

* Gröna skålar och assietter från Ikea

* Prydnadskvistar

* Fritös

* Leilas bakbok

* duschcreme och hudcreme

* bakspade

* duk

* Berlock till pandoraarmbandet

* överdragsbyxor

* pengar

* fleecejacka


Har säkert glömt något, men det var bra julklappar!


Nu ska jag åka på affären


God fortsättning på er där ute!

Av Therese Westman - 19 december 2010 16:48

Fjärde advent i dag och knappt en vecka till Julafton:) Tiden går så himla snabbt att man inte kan förstå det.

I dag så har jag plockat undan lite, samt hunnit äta gomaten. Älsklingen gjorde stek och invigde min stekgryta, samt klyftpotatis *mums* Så duktig så. Efter maten så gick jag ut och skottade lite snö och nu sitter jag och dricker kaffe.

Klickade hem den här från Bubbleroom, som jag ev. tänker ha på nyårsafton. En enkel klänning, men ändå fin. 199:-.


  

I morgon så är jag ledig, tänkte fixa det sista inför jul. Sedan jobbar jag till julafton, så veckan kommer nog gå jättefort! ska fixa julskinkan i morgon också:)

Nu ska jag gå och koka lite knäck :) Älsklingen sitter och laddar för fullt.


Gå gärna in på mitt fotogalleri och titta på några nya bilder som jag knäppt.

Av Therese Westman - 15 december 2010 21:26

Äntligen så har det blivit varmare ute. Nu är det bara -10 och nu hoppas vi på snööö!

I dag så har jag älsklingen varit till stan en snabbis och gjort bort det sista inför jul och nyår! Eller kanske inte det sista har 100 kroners paketet kvar, men annars så är vi nog klara.:) Nu längtar jag till julhelgen, tycker den är såå mysig. Jul ser ut så här för oss.

dan före julafton så har vi lilla julafton hos min pappa med pappa,Helena,Emil,Sara, Lina, samt farmor och farfar.

På självaste julafton så åker vi upp till min mormor och morfar på vattgår´n eller Lillemor och är där och käkar julmat och så. Sedan senare på kvällen så åker vi till Eriks syster med familj i Movattnet.


Jag har tur som fått jobba hela jul, mindre roliga dagar, men bra med pengar:) Ska vara på fritids här i Mellansel den:

21/12

23/12

27/12

28/12

29/12

30/12

3/1

4/1

5/1

7/1


Jag har även jobbat två dagar den här veckan i bredbyn:)


I kväll då vi kom från staden så gick jag ner på fritidsgården och hjälpte till med julavslutningen där, så jag har nyss kommit hem.


I morgon så måste jag redigera bilder i från helgens fotning, är inte klar med det. Började redigera på min gamla dator men det gick så segt. Så nu ska jag installera programmet på den här datorn och se om det går bättre:) Vill ju inte dra ut på det allt för länge:) 


Nä nu får det vara nog, det var ju en liten uppdatering i allafall. Nu ska vi hoppa i badet en stund:)


Sovgott alla där ute

Av Therese Westman - 8 december 2010 15:31

Åkte till staden i går då Erik for och jobbade. Åkte på Rusta och köpte julgran, åkte till Anna N och hämtade min doftljus och sedan åkte jag in till stan och gjorde bort lite julklappar, samt en jul/nyårs skjorta till min darling:). Nu har jag nästan köpt klart alla klappar, bara nån som fattas nu, men sen är jag FÄRDIG! Skönt:P.


I dag har jag inte gjort många knop. Tog fram dammsugaren och tog bort lite råttor, annars har jag inte gjort någonting. Så skönt! Men man känner sig onyttig, än fast man är halv sisådär.

Skinkan ligger i saltlake i kylen nu, så om nån vecka kan man göra ordning den, mums!


Efter att jag ätit middag nu så ska jag kila ner på MIF och fixa lite för hemsidan innan mötet börjar. Har inte varit så duktig på att uppdaterat där, men nu måste jag ta mig i kragen:P.


Pyntade julgranen i går och nu börjar jag känna julmys! =) Jag älskar julen!


Nu ska jag kila och sedan ut i kylan. Är - 20 här nu* Burr*

Av Therese Westman - 3 december 2010 16:59

Nu börjar jag bli ganska less på den här kylan ute. Man kan ju knappt vara ute, utan att frysa ihjäl. Varje morgon man har vaknat så har det varit strax under -20 grader*burr*. Jag har jobbat på skolan den här veckan och det har inte varit så roligt på rasterna, då det är så kallt. Några dagar har de till och med varit inne på rasterna.

Just nu så har jag ganska mycket träningsvärk i armarna. Eleverna på skolan håller på att träna inför en cirkus och de ska vara cirkushästar. Och tjejen som jag varit med i veckan måste ha hjälp att gå, så det innebär att jag har fått hålla i henne och i princip springa med henne på övningarna. Just då var det inte så jobbigt, men efteråt. Jag kunde knappt lyfta armarna då jag skulle äta och för att inte tala om i dag!


I kväll vet jag inte vad som händer, vi har nyss ätit en pizza i från Ibbe som jag försöker smälta ner och sedan vet jag inte.


I morgon så ska vi åka till Movattnet och hämta Abbeliten som ska sova över hemma hos oss. Jossan och Jonny ska på 30 årskalas:) Så vi får se vad som händer i morgon.


Har suttit och slagit in julklappar i dag, några stycken:p och än är man inte färdig..* suck* Varför kan inte alla säga precis vad de vill ha, vad lätt allting skulle bli...


Trevlig helg

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards