Mina dagar

Alla inlägg under september 2010

Av Therese Westman - 26 september 2010 09:12


Nu får vi hoppas att jag kan spara det här inlägget. Jag skrev ett inlägg i går men när jag skulle lägga ut det så försvann alltihopa. Är så less på denna dator.


I veckan har jag ju då varit i Norrflärke, på förskolan och i köket. Det är så himla söta och goa ungar där så jag har lust att käka upp dom. De sa till mig i fredags att det var roligt att ha mig där och att de hoppas att jag kommer fler gånger. Så det känns ju som att de har tyckt om mig:)

I Fredags så kom Salle och Stina och kika på Idol, Daniel kikade även han förbi. Sedan så låg jag och Erik i sängen 21.45 haha, vi var jättetrötta.


I går så jobbade Erik extra och jag var rätt rastlös, så himla dåligt väder på dagen i allafall. Jag åkte upp till pappa en sväng och hälsade på, dels för att höra hur det går. Han har nämligen fått vattenskada på nedervåningen. Har de otur måste de riva upp alla golv och även fräscha till en del väggar. Det har försvunnit 300 kubik vatten på 10 mån och de har en årsförbrukning på 180. Det är mitt under golvet i hallen som det har brustit. 

Vi hade tur och fick äta där då Erik slutade, så skönt för då slapp man laga mat;) Det känns så inpå vissa dagar..

På kvällen så åkte jag upp på Bredbyn en sväng och hälsade på mina kusiner, mamma var barnvakt åt Alvin Melker och Tyra. Det var ett tag sedan jag träffade dom så.. Sedan så åkte jag hem för Tom kom och hälsade på och vi såg på Norbit hehe en ganska rolig film.


I dag så vaknade jag kl 8 så jag klev upp och hängde upp tvätten, som jag inte orkade göra i går kväll. Systeryster vill att vi ska fara till stan i dag så vi får se hur jag gör med det.


Det är -3 grader ute här just nu...


I morgon ska jag upp på högstadiet och ha musik hela dagen och sedan ska jag vara på Mellanselskolan till torsdag.


Nu ska jag kila


Ha en fortsatt trevlig helg!

Av Therese Westman - 21 september 2010 10:59

På Lördagmorgon så åkte Erik till Gideå för att fara ut till skogen. Jag kunde inte följa den tiden för jag hade lovat att ställa upp på hägglundsdagen, så vi hade ordnat att jag skulle få åka med Magnus till gideå.

Jag skulle vara på hägglunds klockan 12 för att byta av Roger vid luftgevärsskyttet, men när jag kom dit så var det redan en annan som bytt av han. Så jag behövde inte ha farit dit. Jag blev ganska irriterad! Men men Broder var snäll och skjutsade mig in till stan och Erik kom och hämtade mig där.

På kvällen så åkte vi till Husum och fick mat där hos Håkan och Sandra mycket gott.


Kl 8 på Söndagmorgon så for jag,Erik och svärfar till skogen och släppte Tassa. Erik hade tur och fick skjuta en hare:) Lite senare på dagen så kom min mor och följde jag och Erik till skogen för att plocka svamp. Totalt så plockade vi 3 4 kassar med svamp, både gula och trattisar. Svarta också. Det blev mycket svamp. Jag for upp till pappa och Helena som fick hälften ungefär:)


I går så var jag uppe i Norrflärke, föst på förskolan, sen i köket och sen på förskolan igen. Det gick bra förutom att det var fruktansvärt stressigt i köket. Jag förstår inte hur hon hinner med allt, jag fick nästan småspringa för att hinna med och ändå tappade jag ut rätt mycket köttbullar på golvet hehe! Men men det var skönt att få komma hem.

Efter vi ätit så kom min pappa för att klättra upp på taket och kolla efter ström för fläkten in. Men det visade sig att fläkten inte gått på några år och det fanns ingen ström heller. Så det innebär att all matos studsar tillbaka och all fukt inte kommer ut från huset. Så han skulle kolla efter några grejor på jobbet och pris och sådant, så jag kan hälsa vidare till hyresvärden.

Erik hade tagit fram köttfärs med, så jag stod och gjorde köttbullar i går kväll. Tro jag har lyckats för Salle och Erik ville inte sluta äta:P


I dag så har jag bara slappat, jag börjar kl. 13 i dag så. ska strax börja göra mig klar. Jobbar till 17.15 i dag.


Nä nu ska jag ta och göra något vettigt...

Av Therese Westman - 16 september 2010 20:14

Har jobbat i Norrflärke i dag från 9.30-17.15 Det är ju kul att vädret har varit med mig. Kändes så varmt när jag precis kom dit i morse. Vi klädde barnen och gick ut, men fy vilket oväder det blev! Regnigt och blåsigt samt åska. Kan säga att jag frös. I morgon blir det långkallingar och varmare skor! Vi har varit inne hela dagen i princip så dagen har varit lite väl lång, men det har gått bra ändå:) Roligt att få komma ut litegranna. Har bara varit i norrflärke en gång tidigare.

I morgon så jobbar jag från 7-14.15 sedan är det helg.


I morgonkväll vet jag inte om vi får främmande eller hur det for...


Nu ska jag i allafall fortsätta att titta på idol

Av Therese Westman - 15 september 2010 17:36

Ja så har man äntligen kunnat skriva här igen, efter en halv månad, men jag ger inga garantier. Den här datorn lever sitt eget liv.


Förra veckan så bodde vi i Gideå, eftersom att Erik jagade hela veckan. Lite kött har vi fått, men stackarn som suttit på passet heldagarna har inte fått se en enda älg. Jag och Emma åkte på Häggströms en sväng där på måndagen och fyndade ett par jeans för 150 kr:)

Sedan under veckan så hände väl inte så speciellt. Jag och Svärfar var ute i skogen en dag och plockade lite svamp. Åkte till husum en dag och hälsade på Sandra och barnen.

Var inte så jättepigg den veckan heller. Har dragit på mig den här förkylningen som aldrig släpper känns det som. Låter inte så förkyld just nu, men det sitter i kroppen, känner sig alldeles orkeslös. Hade ögonfluss också i några dagar.

Åkte till Movattnet i helgen och fick oss en 3 rättersmiddag SUPERGOTT!


I Måndags så åkte jag en sväng till stan då Erik börjat jobba, köpte en present till syster som fyllde 6 år i går ( tisdag), så där blev det kalas.


I morse så åkte jag och Erik till skogs och plockade 10 liter Lingon i regnet. Jag fick i allafall klart för mig att jag MÅSTE köpa nya regnkläder och stövlar. Var rätt så blöt då vi kom hem. När Erik for på jobbet så åkte jag upp med Lingona till mormor, som blev så glad så! Som tack för det så ska hon baka pickikakor*mums*.


I morgon så ska jag få jobba uppe i Norrflärke på förskolan från 9-17.15 På Fredag från 7-14.15, känns bra att få jobba lite. Sedan ska jag vara där hela nästa veckan också på förskolan och sedan i köket. blir bra det:)


Nu ska jag strax plocka ur disken ur diskmaskinen och sedan plocka i en ny laddning. Sen får jag se vad som händer i kväll. Brukar inte hända så mycket då Erik jobbar em. Måste väl laga mig någon mat tro jag i allafall.


På återseende

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards