Mina dagar

Alla inlägg under maj 2010

Av Therese Westman - 24 maj 2010 17:54

Ja då var man inne på sista veckan i maj, shit vad tiden rusar i väg. Snart är det studenten för broder, samt att simskolan börjar( Hoppas på värme).


Helgen har varit bra. På Lördagmorgon så började jag med att tömma kameran och ladda batteriet, eftersom det skulle bli en heldag med fotografering. Vi mötte som sagt upp bruden på make up store och knäppte lite bilder där, sedan följde vi med henne tillbaka till deras hotellrum där de skulle klä på sig de fina kläderna:) Så fick lite bilder där med:) Lite spännande, man är inte van att gå på sådär och knäppa kort, speciellt när man inte har någon aning om vilka personerna är, men de var så gulliga så. När de gjort i ordning sig, så följde vi dom till Studion för lite innebilder. Jag knäppte bara utan blixt, men blev några bra bilder ändå..Efter det så åkte vi till en kyrkruin i Bjästa och knäppte lite utebilder, innan vigseln skulle börja. Gick bra. Fredrik lät mig fota lite själv, samt båda två. Lite svårt att veta hur man ska agera, har som brist på fantasi. Väl inne i kyrkan, så stod vio längst fram och det kändes lite konstigt det med. Där inne är det svårt att få bra skärpa på bilderna. Men det är bara att öva.

På Kvällen då vi var färdiga så for jag upp på bowlingen,Erik,Tom,Josefin,Robin och Rehné var där. När de var klar där, så åkte vi till Tom och Josefin och åt god mat och spelade kubb och vilka var det som vann*hihi* Tjejerna!


I går Söndag så höll jag på ute i rabatten, fixade dit stenarna som jag hämtat, så nu är det en fin kant igen. På eftermiddagen fick vi mat hos pappa och Helena. På kvällen så åkte Erik och fiskade i hägglundsvattnet och jag satte mig med simskolan. Satt i från 18-22.30 och gjorde simskolegrupperna Dryyygt! Men nu är allt klart, har suttit och sorterat i dag och fixat kuvert, så nu ska de bara skickas i väg.


Just nu sitter jag och väntar på att hyresvärdarna ska komma, de ska komma med en gräsklippare,samt titta på badrummet, där vi misstänker ha fått mögel. Så hoppas vi får det fräscht där. Men jag undrar när de kommer, för har inte hört av dom i dag. Det var bara då de frågade förra veckan om de kunde komma i kväll, så jag hoppas de kommer i håg!


Erik jobbar Em och var så duktig att han cyklade på jobbet i dag ( hör och häpna, han tog även fram dammsugaren självmant) Duktigt!<3


Trevlig kväll

Av Therese Westman - 22 maj 2010 09:32

Måste tömma kameran,packa väskan och ladda batteriet:)

I dag ska jag få följa Fredrik en heldag på fotouppdrag:) Känns suuperskoj! Första ska vi möta upp paret på make up store, sedan på hotellrummet,sedan studion,sedan utomhus,sedan i kyrkan,efter kyrkan...Roligt att få se hur det går till som, så man vet vad man ska tänka på:)

Han ska få lära mig allt han kan:P " fast tror att det är rätt mkt". Så att någon gång att jag ska vara nog förberedd att ta hans jobb som han inte kan ta:P Det är tanken men:D


I går for vi till gideå igen och målade. Helt otroligt tt jag inte känner av det i armen eller handleden. Ingenting. Är roligt när man ser skillnad, samt att buspojkarna va där. De är såå himla goa och busiga:D Lägger upp bilder sen.

När vi for hemöver, så svänga vi in till en grusgrop och hämtade runda fina stenar som ska passa i min rabatt:)


I morse kl.7 ringde Tom tom, då var det dags för Erik att kliva upp. De skulle till Robin och hjälpa han. Tom var så snäll att han kör runt för att hämta Erik, så han slipper ta en till bil. Så i kväll blir det grillning hos Tom, när jag varit i Bjästa:)


Ha en trevlig helg !





Av Therese Westman - 18 maj 2010 20:51

Älskar den här värmen som kommit och hoppas att den stannas heeeela sommaren lång!

I går så jobbade jag och sedan tog jag en promenad i den härliga värmen, var dock lite för varmt för att gå:p

På kvällen så for jag,Erik,Erik,Patte,Emil och Salle ut till havet och fiskade. Och vem var det inte som fick en fisk då, jo Erik. Är det ovanligt eller?! Det var en sån härlig kväll, varmt och skönt!


I dag när jag slutat så åkte vi till Gideå. Vi har varit så duktiga i dag. Vi åkte över staden dit och stannade på Meca, Erik köpte stötdämpare till bilen. S nu är den som nyy! Erik började i princip med det när vi kom fram och jag började finjustera lacken lite:P När svärfar farit på jobbet, så började jag grundmåla på huset litegranna. Höll på i några timmar, så jag har lite kramp i handen;)

Erik fortsatte med bilen. Han hittade ett rosthål som han lagade lite fint:)

Eriks mormor och morfar hade varit i stan och kom hem med en torkvinda åt oss var(Erik o jag,Emil o Emma,Jossano Jonny,tusen tack!  nu kanske man kan få undan någon tvätt på kort tid. Har tagit flera dagar för min tvätt att torka.


I morgon så fyller farfar 80 år! Grattis. Vi har inte riktigt bestämt oss än, hur vi ska göra. Ska vi fira honom i morgon, eller på Lördag? hm. Det är så fullt upp! I morgon så fyller farfar och min moster år, samtidigt så ska jag och Roger träffas på kvällen för att se över årets sommarschema, passade ingen annan kväll.

På Lördag så fyller Krister 50 år, farfar ska ha middag då, samt att jag ska få följa med Fredrik på ett bröllop i Bjästa. + att det är grillning hos Tom. Hm men på nått sätt knaske vi hinner med allt! Man vet aldrig. Man skulle vilja klona sig.


Ha en trevlig kväll


Av Therese Westman - 14 maj 2010 09:17

Jobbade mån,tis,ons och nu är det långhelg. Känns ganska skönt! Speciellt när man har en förkylning som aldrig vill ge sig.

Har varit konstant tät i näsan + lite rethosta! Men men det känns som snuvan börjar lägga sig lite i allafall. Börjar ge med sig lite i bihålorna också. Så nu håller man tummarna på att bli frisk! Är sååå fruktansvärt less nu.


I går så åkte jag in till stan vid halv 11 för att öva med Emma innan varvsberget. Det bara jävlades på morgonen. Först så blev jag klar vid kvart i 10, så då började jag packa in instrument + högtalarutrustning i bilen. Så kl. 10 var jag klar. Sedan så kom jag på att jag inte hade packat ned några mickar så jag dörnade upp till mor, för jag hade dom där, men bara en kabel. Shiit! Aja det var bara att fara förbi hos A-M kl.10 på morgonen och knacka på för att låna nycklarna till fritidsgården.

Vi kom i gång och övade vid 11, så det gick ganska bra ändå.

Vid halv 1 så gick vi på Subway och åt, eftersom att vi inte visste om vi skulle få någon mat på varvsberget. Efter det så åkte vi upp dit för att ställa i ordning allt, men det var låst.

Jaha vad gör vi nu?! Vi knackade på fönstret, men dom som jobbade där inne bara ignorerade oss och då blev man ju inte bara lite irriterad, men tillslut öppnade en och frågade vad vi ville. Då sa vi som det var att vi skulle spela för DHR's vårfest och ville ställa i ordning alla grejor. Det som var dåligt här var att restaurangen inte hade någon aning om att vi skulle spela där?! Så de fick började med att tänka om med borden och de. + att restaurangen var öppen för alla, så vi fick i princip spela för alla gäster där. Mycket konstigt. Det gick väl rätt bra att sjunga, var hes och snorig men.. Nu känns det skönt. Bröllopet och marknaden nästa!


På kvällen när jag kom hem så stekte vi på parisare till middag och sedan for vi upp till mor och fikade med mormor och morfar.


När vi kom hem så blev det tv-soffan + räkor och ett glas vin:)


I dag så måste jag åka upp till farmor och vattna mina blommor.... Hade tänkt åka upp till Umeå i helgen, men känns inge roligt då man är halv sisådär och har halv tomt i börsen! Det får bli en annan dag!

Älsklingen jobbar till 17 i dag och sen är det helg! *mys*

Av Therese Westman - 7 maj 2010 14:58

Då har man gjort bort sista veckan med heltidsjobb. På måndag så blir det halvtid, fram till Juni.

Har varit väldigt trött i veckan och less.....

På Onsdagskvällen så for vi på Näset och hämtade hem vår Byrå som Emma & Marina va så snäll opch köpte åt oss. Sedan for vi en snabbis till sjuklingarna i Movattnet, men det var rätt fullfart ändå. På vägen hem så stannade vi till i trehörningen för att kika efter bäver, men det var ganska dåpligt med det.

När vi kommit hem så började Erik med byrån direkt, så den skulle bli klar innan han for till Norge.

Erik for till Norge i går morse, de skulle samlas kl.5 i björna.

Jag for och jobbade som vanligt, sedan när jag slutat så for jag hem till farmor och planterade om mina blommor, som jag håller på att så...dom växer och växer och växer, mycket bra!

Sovde alldels ensammen hemma, jag känner mig stolt! Hehe men jag gick och kolla igenom varje rum innan jag gick och la mig, sedan låg jag med stängd dörr och låg med datorn en stund.  Vaknade ingenting i natt och det är tur! Nu är det bara 2 nätter kvar..


I morgonbitti kl.8 så ska jag och mormor börja baka 5 liter tunnbröd, smaskens! Sedan på kvällen så kommer nog Marre förbi på en filmkväll


På Söndag så ska jag ut och luncha med Anna L och Elin P..trevligt! Var så längesen man träffade dom...


I kväll blir det nog en lugn kväll framför Så ska det låta:)


Trevlig helg alla!

Av Therese Westman - 2 maj 2010 10:42

 

30/4-10 nu har jag och älsklingen varit tillsammans i 4 år och vart förlovade i 10 månader. Tiden går så himla snabbt! Det har varit helt underabara år och det kommer att blir många många fler. Du och jag <3


På Fredagen så när jag slutat jobbet, fick vi en massa folk hem hit. Trevligt värre! Jag har räknat i hop att det kanske var strax över 20 pers här ett tag. Robin och Tom sov i den enormt fina lastbilen som vi hade på gården och Emil och emma i gästrummet. Vi fick ha "lille" Ivar i vårt rum.

Vi åt grillat och potatissallad, samt att vi skulle grilla grillbenen, som Torbjörn gjorde. Men eh Erik fattade nog lite fel hur mycket sweet chili det skulle vara, så det gick knappt att äta:P Mycket starkt blev det. Vi fick ju utnyttja vår stora grill i allafall den kvällen.


I går så blev det en lugn dag, vi såg på film med de som sovit över,sedan for Emma och Stina till Bredbyn och hämtade pizza.*mums*

På kvällen så var jag och Erik bara vi 2 så himla skönt. Det är inte ofta vi är det kan jag säga. Vi for ut med bilen och åkta lite granna och sedan skulle vi gå ner i skogen och skrämma Erik och Patricia som satt och kikade efter bäver, men vi hittade aldrig åt dom.

När vi kom hem, så tinade vi upp lite räkor och satt och kika på patrioten *myys*


I dag så har vi inte bestämt oss än vad vi ska hitta på. Först skulle vi åka till Gideå, men det skulle bli så himla mycket körning. Erik ska till trehörningen i kväll och jag vill hem då, så då skulle han behövt köra dit igen. Vi funderar också på att fara till pojkarna, men det blir ju oskcå körning. haha så vi får se vad vi hittar på.


Dagen får utvisa!


Emma och jag måste ligga i och köra hårdträning nu i veckan kan jag säga, eftersom att vi ska sjunga på varsberget näsa torsdag.*oops* Och vi har väl hälften kvar i låtväg, som vi måste komma på. Men men bättre sent än aldrig haha

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards