Mina dagar

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Westman - 21 maj 2011 21:47

Haft besök av Eriks syster med familj. vi grillade spett och åt bär och grädde till efterrätt. Vi har haft tur med vädret i kväll, soligt mest hela kvällen, mycket skönt. Efter middagen så tog vi oss en promenad till dagisgården, där pojkarna busade av sig litegranna.




   

      



Nu ska vi nog strax ta oss ett bad innan sängen kallar..


Ha en fortsatt trevlig helg!

Av Therese Westman - 19 maj 2011 15:43

Äntligen så har den kommit och vilket as! haha den "gamla" ser ju fjantig ut.


  Så nu ska jag lära mig allt jag hinner innan bröloppet nästa vecka:)

Av Therese Westman - 17 maj 2011 15:32

Fick bekräftelse i dag att min kamera skickades från malmö. :D Längtar



En Canon Eos 5D mark I + att jag köpt ett batterigrepp via ebay. Kollade på några här i Sverige, men ett nytt gick på 2500:- och på ebay hittade jag ett nytt för 350 kr ink. frakt. Så det kändes mycket bra.


   Ett minneskort klickade jag även hem på tradera i går för halva priset. på 8 gb. Så nu är jag i stort sett redo! Bara kameran kommer så ;)


I kväll så har jag blivit lejd att fotografera Mellansels skräpplockardag, då där kommer jag att hålla hus i kväll :D


Av Therese Westman - 14 maj 2011 18:47

Funderade på i morse om vi skulle åka till Umeå eller Sundsvall, men vi uteslöt det och åkte till Björnsjö och hälsade på.:)


Nu har vi nyss ätit ostgratinerad fläskfile a la Jossan och bandspagetti, gott!


ÅH jag har fått svar på en kamera som jag mailat till. Han skulle kunna tänka sig att skicka upp den om jag fortfarande var intresserad, så jag är väldigt sugen på att slå till. 7500:- och ny går dom på över 20 så det låter bra. Kankse hinner få hem den innan bröllopet den 28/5 :)


Nä nu är det tvkväll och Eurovision och lite gott att dricka till:)


Trevlig Helg!

Av Therese Westman - 11 maj 2011 14:48

Dagen började med en promenad med min andre hälft <3. Vi gick ca 5 km och det var såå varmt! Men skönt att röra på sig. På vägen tillbaka så gick vi in hos sethan och köpte lite olja till Eriks motorsåg.

När han fixat i ordning sågen lite så passade vi på att ta bort några grenar från den enormt fula kryptallen på baksidan, så det har jag nyss gått bort med, samt den sista lövhögen.


Jag har även passat på att hänga ut två omgångar tvätt, torkar så otroligt bra i dag! Längtar till det blir lite varmare så man får börja dona och göra i ordning i rabatten :). Det är någonting som jag tycker är roligt!


I kväll så ska jag ner på MIF och fixa i ordning allas sommarjobbsansökan och ev. ringa runt till alla! Så ser min dag ut.. dock så händer det inte alls nått roligt i dag.

Av Therese Westman - 8 maj 2011 23:09

I dag så har vi bara haft en hemma dag och det har varit såå skönt. Vi for till mammsen i morse för att kika på balkongen, sedan upp till farmor och farfar för att se hur det gick för pappsen att skrapa husväggen. Efter det så åkte vi hem och tvättade och städade bilen = Mycket Välbehövligt!

Till Lunch så gjorde vi en kyckling och baconsallad Mums.


Har även tagit ut utemöblerna i dag så nu får sommaren gärna komma:)


Jag har hittat en kamera som jag vill ha. En bagagnad canon 5d för 7500:- Den är lika gammal som min kamera som jag har nu. Ny går den på 20.000:- Så det känns som ett bra pris, samt att den hörs vara bra. Så jag velar fram och tillbaka om jag ska köpa den eller inte :S Hjälp mig nån :p


Nä nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hem, han har varit och jagat bäver i Jansmark.


I morgon väntas jobb 8-16 i änget.


Sov gott mina vänner 

Av Therese Westman - 1 maj 2011 13:37

I dag så händer det inte allt för mycket. blir till att ta det lugnt. I går så var vi hemma hos Tom och Josefin och hade det jättetrevligt:D


I fredags så la min mobil av, den startar när den känner för det. Så älsklingen slutade tidigare från jobbet och vi dörnade in på telia. Har alltid sagt att jag aldrig ska ha en touch, men jag kom hem med en ändå. Det finns ju inga "vanliga" kvar som är nått. Jag köpte mig en HTC Desire vit. eftersom den var på väg ut ur sortimentet så var den nedsatt + att jag fick ytterligare rabatt eftersom jag tecknade ett abbonemang. Så än vet jag inte om jag är nöjd förrän jag har lärt om mig.

 

Jag fick halva telefonen av älsklingen som tidig födelsedagspresent <3


Nä nu blir det att fortsätta slappa, känns som en sådan dag.

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards