Mina dagar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese Westman - 22 augusti 2010 12:00

Nu passar jag på att skriva ett inlägg igen, då jag inte är hemma. Slänger snart ut vår dator!


I veckan så hade jag förväntat mig att bara vara ledig och inte göra nånting när Erik jobbade, men så blev det inte. På Tisdag så behövde de någon som var på fritids i M-sel från 9-16.30, så jag fick rycka in där, samt fritids i B-byn på tosdag och köket i M-sel på fredag. Så det blev en bra vecka, slapp jag sitta själv. I fredags då jag kom hem så passade jag på att storstäda då jag ändå var i gång, annars så brukar jag sätta mig och det är det dummaste jag någonsin gör. Jag dommtorkade,dammsög och torka golven, samt rengjorde toaletten. Kändes bra då det var gjort. Sedan har man ju inte sambo som uppskattar det väldigt mycket och går in på med skorna det första han gör. Snällt! 

Jag fick lite blommor av hon i köket med i fredags, så jag satte ner dom i krukor också, så nu har jag fyllt ut i fönstren litegranna.

På kvällen då Erik kom hem så åt vi lite ost och kex och kikade på sagan om ringen.. De är verkligen bra filmer! Jag har lust att se den nya beck filmen med.


På Lördagmorgon så åkte vi in till staden för att göra några ärenden, men det är ju lättare sagt än gjort då man har Erik med sig. Ändå så frågade han om 2 timmar räckte för parkering, men vad kan vi har varit på stan. En kvart?

Sedan åkte vi till Gideå. Där blev det surströmming till middag. Jag måste säga att det blir godare och godare för varje gång.

Senare på eftermiddagen så ringde Anna L och frågade om vi inte skulle följa med på sensommarfestrivalen i Björna. Vi hade ju funderat på det innan, men nästan ångrat oss, men när hon ringde så då åkte vi dit och var där hela kvällen. Kom väl hem vid 2 i natt. trevligt att träffa lite folk!

Jag satt på eftermiddagen och kikade på gardiner i ellos också, har försökt beställa gardiner hela veckan men det har inte fungerat med min användare, det kommer bara upp en ruta att det inte gick försök igen. Men då provade svärmor att beställa med hennes användare och då gick det. Mycket märkligt.

  

Det är det här jag tänk mig i vardagsrummet, men kanallängderna på bilden skulle inte komma förrän nov. Så jag tog ett par andra i plommon. Så jag hoppas det blir bra.


Just nu så gör jag inte så mycket, sitter och funderar på vad man ska hitta på. Erik och Torbjörn sitter och kalibrerar några hylsor och Ulla-britt har åkt till Husum för att köpa Expressen, eftersom att Jossan och Jonny är med i den i dag:)

På eftermiddagen så ska Erik i väg och skjuta med Kurt, samt kika på passena. det börjar närma sig nu.


I veckan så ska jag in till stan och köpa bebiskläder, Eriks kusin har fått en pojke. Så nu får man köpa lite kläder, är så himla roligt!


Ha en fortsatt trevlig helg

Av Therese Westman - 13 augusti 2010 17:40

Kan ju börja med att säga att datorn hemma bara hänger sig när man går in på den här sidan, så jag passar på när jag sitter vid någon annan. Måste göra något åt den rackaren.

Förra veckan så åkte vi på en liten semester till Norge ( bilder därifrån komer senare). Jag Erik,Emil,Emma. Samt att Eriks föräldrar for dit. Vi åkte på tisdag morgon som var den finaste dagen på länge här hemma, så det kändes:P Kändes ju extra bra när man kollat på vädret att det skulle vara regn i Norge mest hela veckan med. Men vet ni vad.? Vi fick kanonväder i Norge när de där hemma fick regn, så vi prickade in trippen rätt bra ändå. 28 kilo fisk blev det (filéat). Hade jag och Emma fått bestämma så hade vi kommit hem med minst dubbelt:P.

Vi kom hem på Lördagkväll, efter en hel dag i bilen. Då ringde Håkan och Sandra och undrade om vi ville följa med på IKEA på söndagen, så det blev ännu mera bilåkning:)

I veckan så har vi inte varit hemma så himla mycket känns det som. Vi har varit i Gideå,hos mor och hos några kompisar och hälsat på. Så den har flygit i väg den också. I går så kom min mor, samt mina svärföäldrar å¨mat. Det blev grillad gris och potatisgratäng MUMS! Sedan på kvällen så blev det bara lugnt. Erik följde Erik på skjutbanan...

I dag då vi klev upp så åkte Erik till Gideå för att träffa Håkan som kommer hem en sväng från Luleå. Jag åkte upp till farmor, hade inte varit där på länge. Hon blev jätteglad då jag kom och hälsade på.:) Farfars kommentar. "Jasså du lev du med". Så det var ett tag sedan, jag som brukar vara jätteduktig på att vara där. Skärpning.

Just nu så är jag barnvakt åt de här småtrollen:

    

Jossan och Jonny ska på bio.


Vi har ätit tjockpannkaka och tittat på lite Emil. Nu ska vi gå ut en stund och leka innan det är dags för sängen för de små:)

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards