Mina dagar

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Therese Westman - 17 januari 2011 17:54

Har varit hos farmor och farfar och hälsat på lite i dag. När jag kom dit så slet farfar med snöskottningen, så jag hjälpte han lite granna med det som var kvar. Satt där någon timme och sedan så begav jag mig hemåt, svängde in på affären på vägen.

Har just blivit klar med bakningen, gjorde svärmors tekakor *mums* Samtidigt så har jag en köttgryta som puttrar för fullt på spisen, hittade ett recept på internet som jag har provat.


LÅNGPUTTRANDE KÖTTGRYTA


Ca 1 kg nötkött (benfritt), jag använde då älg.

2 msk smör

salt, svartpeppar

1 gul lök

3 vitlöksklyftor ( hackade)

2 msk tomatpuré

1 liter vatten

rött vin 3-4 dl

2 msk kalvfond

2 lagerblad

2 tsk torkad oregano

champinjoner

1 röd paprika, finhackad


Skär köttet i tärningar och bryn sedan i smöret. Hacka löken och tillsätt hälften av vattnet. Häll sedan i allt förutom paprikan och champinjonerna och låt puttra till köttet blivit mört. Häll sedan i resten och red av.

Ät sedan till ris och en klick gräddfil.


I morgon så väntas jobb här i Mellansel på skolan 7.45-14.30 :)


Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards