Mina dagar

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Therese Westman - 23 januari 2010 13:03

I onsdags åkte vi till gideå, eftersom att Erik skulle jaga på torsdagen. Det blev dock ingen lyckad jakt för dem, men glada ändå. De hade ju fått se haren i allafall. På kvällen så åkte vi till Mellansel igen, för Fredrik skulle behöva hämta sin blixt i helgen, som jag haft hemma hos mig.

Kl.19 så ringde de även från skolan, eller hon ringde hemifrån för det var kris. De hade ingen i köket på förskolan, så där ryckte jag in på fredag fm. Dagen gick så himla fort, så jag har börjat tänka. Tycke jag att det där var roligt?! Hm vem vet. Till Middag gjorde jag krämig pasta och bacon sallad *mums* Men det blev rätt mycket.


Krämig pasta & bacon sallad:

500 gr skruv pasta ( kokas)

140 gr bacon ( jag tog 240 gr) Steks och lägg på papper så de får rinna av lite

1 gul paprika (tärningar)

1 röd paprika ( tärningar)

1 röd lök   ( strimlas)

200 gr fetaost ( tärningar)

valfri sallad

 

Pestosås:

 

1 dl gräddfil

2 dl creme fraiche

1 dl pesto ( grön)

salt & peppar

 

Häll allt samman i en stor bunke med lock.

 

 

På Fredagkväll så hade vi tänkt fara till Erik W först, han fyllde 21. Men det lät inte som att han var nå sugen, så vi skulle åka upp till min mormor som också fyllde år.Sedan ringer Erik Till Toms pappa och det visar sig att vi var anmäld till puben på kvällen, som vi egentligen inte hade tänkt fara på. Då var det Robin som hade fixat biljetter, så vi for ändå. Det var väl en ganska trevlig kväll, fast inte så många jag kände.

Nu har Erik, Emil och Torbjörn kommit hem från harjakten. Och Erik har fått skjuta en Hare! :)

Nu ska jag lägga in filmen när han skjuter;)


Erik har äntligen bytt vinterdäck på 850 i dag och är nu ute och kör BR.

I kväll åker vi nog till Mellansel igen.

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards