Mina dagar

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Dags för lite uppdatering!

Av Therese Westman - 19 april 2010 20:39

Ännu en vecka har gått och här har man inte suttit någonting.


Har jobbat i veckan från 06.00 - 14.00 på Mellansel-och Bredbynskolan. Nu har jag fått fortsatt jobb till den 11/6, så det är mycket bra! 


På Fredagkväll så satt jag bara hemma, Erik,Erik och Salle for ut och kika efter bäver och lyckades få 2 st med sig hem. Jag själv satt hemma och tittade på Så ska det låta. Lite tråkigt att sitta själv en Fredagkväll men.

På Lördagmorgon så klev vi upp vid 7.30, gjorde i ordning lite fika och klädde på oss för att åka till Västergissjö. Jag, Erik,Salle,Erik,Patricia och Mattias var det som for härifrån. När vi kom fram till Gissjön så blåste det jättemycket och var mulet, inge tyckt! Men sen vid 11 någon gång så kikade solen fram, så vi hade väl sol i ungefär 3 timmar kanske. Det var precis som att när solen kom så försvann blåsten, mycket skönt. Vi fick väl runt 12 gäddor den dagen tror jag och över 100 små abbare. Salle bara drog upp dom en efter en. Själv fick man väl 7 st på hela dagen. På eftermiddagen så åkte vi ner på max och käkade,och det gick ner det med! Sedan på kvällen så kom alla hem till oss och umgicks. Trevligt.

I går så åkte vi till buspojkarna ik Movattnet på eftermiddagen, var ett himla busväder ute, inge skönt alls. Var längesen man träffade dem små. Vi blev bjuden på grillat där och guuu så gott det är *mums*. Jag och Erik måste köpa en grill innan sista April.

På vägen hem så stannade vi i Trehörningen för att kika efter bäver. Vi var väl där till ca 20.30 innan vi åkte vidare till Mellansel.


I dag så har jag hunnit städat och rensat ute i rabatten, så nu ser det hyffsat vårstädat ut. Har kommit upp jättemycket tulpaner och nu börjar även löjtnantshjärtan komma upp. Roligt när det ser finare ut.

Erik och Salle är ute och kollar efter deras kära bäver, jag sitter och kikar lite på det kungliga bröllopet:)


I morgon efter vi slutat så åker vi först till Långviksmon och kikar på soffor ochsedan till Gideå för att hämta hem vår del av grisen. Bra att fylla frysen med lite mat!


Har även köpt en klänning, som jag kanske ska ha på eriks systers bröllop i sommar. Får se om jag har den om jag inte hittar någon annan, men jag tycker den var stilren och fin.

 

bilden är hämtad från www.bonprix.se



T <3 E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Westman - 25 augusti 2011 19:25

Ni finner mig nu på www.tessanwest.blogg.se

Av Therese Westman - 24 augusti 2011 20:11

I dag fyller lilla mamsen 46 år, grattis till henne!   Åkte in till stan i morse för att lämna in ansökan till studieplus, om barn och fritidsprogrammet i Nacka. Då har man suttit och åkt 3.5  mil enkel väg, för att lämna in ett papper också har ...

Av Therese Westman - 18 augusti 2011 19:21

Tycker jag skriver samma inledande ord varje gång, att nu var det längesen!   Sommaren har varit bra, har varit mycket jobb och det behövs, men nog har man velat varit ledig under den bästa tiden med. Men men pengar måste man ha. Nu däremot då al...

Av Therese Westman - 18 juli 2011 17:33


Vaknade i morse av jag försovit mig, laddade mobilen innan jag la mig, men tydligen så gick det inte så bra... Dagen blir så knäpp då man inte få ta det lugnt på morgonen.   Efter simskolan så åkte vi på mio möbler och beställde detta:   Den...

Av Therese Westman - 13 juli 2011 16:24

Tänkte bjuda på lite bilder från vår Norgeresa:)   Vi började att åka till Arjeplog på söndagmorgon, för at sedan stanna där en natt. Vi beslöt oss för att gå in på en väldigt ickebefolkad restaurang och åt lite mat. Måste säga att det inte var s...

Presentation


Jag heter Therese och är en tjej som gillar att hålla på med fotografering och musik. Här får ni ta del av mina dagar:D

Fotogalleri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards